What’s in it for you? Waarom Bloggr vertrouwen met zoiets belangrijk als je marketing en communicatie? Hier zijn alvast 3 redenen. Check ze zeker vooraleer je verdere actie onderneemt. (Waar ik wel naar uitkijk, by the way.)

Vereenvoudig je job (en je leven).

Goede marketing is eigenlijk eenvoudig. Maar boys met toys doen niks liever dan complexiteit verkopen. Ik krijg er buikpijn van te merken hoe inefficient dat allemaal is. Grote plannen en dure rapporten bedacht door teams in trendy kantoren belanden ongebruikt in een lade. Logisch. Onderzoek toont aan dat nieuwe strategieën, innovatieve flows, de uitwerking van opportuniteiten etc maar mogelijk zijn als je alles in kleine stappen doorvoert. In een dagelijkse routine. En van binnenuit. Hou zoiets belangrijk als de communicatie met je publiek zeker intern. Jij bent de expert. Jouw onderneming is waar het gebeurt. Gebruik gewoon een externe blik om het grote geheel duidelijker te zien. Breng gespecialiseerde expertise binnen, wanneer en voor hoelang nodig. Door inzichten in het gedrag van je klanten vereenvoudig je je job (en in het verlengde daarvan ook je leven).    

Focus op kwaliteit (maar dan echt).

Quality is the best business plan. Het is een quote van een bekende Pixar-producer, maar hij zou van mij kunnen komen. En ik weet het. ‘Kwaliteit’ klinkt als een grijsgedraaide plaat. Het woord is dan ook al zo dikwijls misbruikt. Veel ondernemingen zetten het gemakzuchtig in om gewoon meer kwantiteit te realiseren. Ja. Echte kwaliteit is hard werk. Maar op de lange termijn is het uiteindelijk wel de makkelijkste manier. Als details geen details zijn, maken je producten klanten écht blij en verspreiden goede vibes zich vanzelf. Wees dus gerust. Kwaliteit is een klassieker die nooit uit de mode gaat.

Make it personal.

Vind je het ook zo vervelend als je constant wordt lastig gevallen om dingen te kopen waar je niet het minst in bent geïnteresseerd? Ik in elk geval wel. Het is alsof ondernemingen denken dat als ze hun verkoopspraatje maar luid en dikwijls genoeg met sluwe beïnvloedingstechnieken opdringen, je uiteindelijk wel toegeeft. Soms werkt dat ook. Maar in elk geval wel maar voor een korte periode, en waarschijnlijk maar 1 keer. Alles wat daarna overblijft is buyers’ remorse. En slechte ervaringen doen ook snel de ronde. Kijk maar eens online. Dus, dit is de afspraak. Geen opdringerige verkoopspraat meer vanaf hier. In plaats daarvan focussen we op echte mensen met echte gevoelens, dromen en problemen en hoe zij de best mogelijke beslissing kunnen nemen voor zichzelf. Voortaan verkoop je niet meer, maar help je. Vanaf nu start je een echte persoonlijke conversatie. Ik beloof je, de resultaten zullen er zijn.