Droom je van een happy end? Ik hoop van niet. Tenminste, het happy-gedeelte wel, het end-gedeelte niet. Als je verhaal aantrekkelijk en authentiek is, zullen klanten het nooit beu worden. Ze zullen maar al te graag nog heel wat verhaallijnen ervaren, in een hele saga van sequels die volgen. 

En wat als je verhaal niet wordt opgepikt zoals je dat in gedachten had? Wat als je favoriete klanten soms nog twijfelen – zelfs maar een fractie – maar daardoor geen centimeter bougeren? Kan soms gebeuren in het echte leven. Maar ook die situaties leren ons belangrijke dingen. Ja. Communicatie fixen is hard werk. Maar niemand zei dat het allemaal vanzelf zou gaan. In geen enkele geweldige film ooit zijn dingen gemakkelijk onderweg. Het gemakkelijke deel bewaren we voor onze klanten. 

Maar zelfs als alles exact volgens strategie verloopt, moet je vinger aan de pols houden bij je klanten. Want goede communicatie is een tweerichtingsverkeer. Directe feedback vanuit de basis is cruciaal voor je. Alleen daaruit kan je leren en de best mogelijke producten en diensten ontwikkelen die je een ongeziene concurrentiekracht garanderen. Door een echte conversatie aan te gaan, ontwikkel je je merk efficiënt, met informatie vanop de eerste rij. 

Vorige modules
module 1 / What’s your story?

module 2 / And … action!
module 3 / Copy that.