Web copy

Je website is je etalage. En het internet een megadrukke winkelstraat waar iedereen om aandacht schreeuwt. Die digitale situatie geeft jou twee opties.

Optie 1: ofwel schreeuw je mee. Je vult je website met alle corporate info waarover jij het wil hebben. Er is daarbij maar één probleem. Dat is dat niemand daarop zit te wachten. Klanten zijn op zoek naar informatie voor zichzelf. Ze willen weten hoe jij hun leven beter, mooier, makkelijker, leuker, leerrijker kan maken.

En dus speel je het best clever. Ga voor optie 2. Want digitale communicatie is dan wel de toekomst, maar alleen als die niet digitaal klinkt. Bouw je site rond relevante – menselijke – content waarnaar je klanten echt op zoek zijn. Scannable info die het in één oogopslag duidelijk maakt dat jij degene bent die ze nodig hebben.

Goede web copy maakt het verschil. Die versterkt je merkbeleving én is goed voor je SEO.

 

Benieuwd hoe je je huidige web copy kan verbeteren? Bloggr presenteert je graag een webrapport met tips en opportuniteiten.