Feit. Copywriting is de meest efficiënte manier om het engagement van je klanten te verhogen. Tenminste, strategische copywriting die gebaseerd is op écht klantengedrag.


Hoe communiceer je efficiënt met je klanten? Dat is door de magie van woorden. Door te praten met elkaar maken we connecties. Probleem is dat nieuwe technologieën klantengedrag serieus overhoop hebben gegooid. Voor je ook maar één woord kan zeggen in real life, is het nodig alvast een conversatie te starten online. Dat is wat copywriting voor je doet. Strategische copywriting tenminste, die gebruik maakt van specifieke woorden en communicatieflows die compleet natuurlijk en intuïtief aanvoelen. 

Alles draait erom beelden en ervaringen te creëren in het hoofd van je klanten. Die moeten herkenbaar en aantrekkelijk zijn. Alleen dan zullen ze naar je luisteren, je aanbod in overweging nemen en een beslissing nemen. Push je klanten dus alsjeblieft niet om bij je te kopen. Als ze het zelf niet 100% willen, doen ze het toch niet. Laat je klanten het voor zichzelf uitmaken. Maar help hen wel met de juiste informatie en inspiratie op het moment dat ze die nodig hebben om hun aankoopbeslissing te nemen.

Inderdaad. Daar komt heel wat meer bij kijken dan een leuke tekst vol dingen die jij absoluut wil zeggen. Strategische copywriting is gebaseerd op gedragswetenschap. En dat is goed nieuws. Want daarmee krijg je voorspelbaarheid in handen en zie je ook resultaten.